line line

Σχολιασμός για το μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015

Σχολιασμός για το μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015

Εν όψει της ανακοίνωσης των βαθμολογιών οι καθηγητές του φροντιστηρίου ΤΟΥΛΑ ΣΑΡΡΗ αξιολογούν τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2015

Σχολιασμός για το μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015.

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις ‘’έκλεισαν’’ για τη Θεωρητική κατεύθυνση με το Μάθημα της Ιστορίας. Η στείρα αποστήθιση – κοινώς ‘’παπαγαλία’’ – έχει αναγάγει το μάθημα σε ‘’βραχνά’’ των μαθητών. Διαφοροποιήσεις πάντως στον τρόπο εξέτασης δεν υπήρξαν. Ακολουθήθηκε το ‘’τυπικό’’ της εξέτασης.

Αυτό σημαίνει ότι ένας καλά διαβασμένος μαθητής δεν αντιμετώπισε ουσιαστικό πρόβλημα. Τα θέματα ξεκινούσαν με τους ‘’κλασικούς’’ ορισμούς 3 ιστορικών εννοιών, ακολουθούσαν 5 τοποθετήσεις, που έπρεπε να χαρακτηριστούν σωστές ή λανθασμένες με βάση τις ιστορικές γνώσεις και 2 ερωτήσεις ανάπτυξης. Η μία εξ αυτών είχε δύο σκέλη. Έξυπνο το γεγονός ότι για να απαντήσει ο μαθητής στο α’ από αυτά, θα έπρεπε να έχει διαβάσει τη μία από τις δύο εισαγωγικές του Γ’ κεφαλαίου. Αυτό βέβαια για αρκετούς αποτέλεσε παγίδα, καθώς δεν έδιναν την ανάλογη βαρύτητα στις εισαγωγές αυτές, παρά τις συνεχείς επισημάνσεις. Κοστολογούνταν όμως με 5 μόρια στα 100, γεγονός που σημαίνει ότι δε θα επηρεάσει τραγικά την τελική βαθμολογία. Το δεύτερο σκέλος του θέματος Β’ αλλά και το θέμα Β2 δεν απαιτούσαν κάποια κριτικοσυνδυαστική ικανότητα του μαθητή, απλά γνώση του σχετικού χωρίου. Έτσι, ολοκληρωνόταν η πρώτη ομάδα.

Ακολουθούσε η δεύτερη, οι περιβόητες πηγές. Και ενώ η εξεταστική επιτροπή μας είχε συνηθίσει στην εκλογή κάποιων συγκεκριμένων ενοτήτων, φέτος πρωτοτύπησε. Για πρώτη φορά στα χρονικά αυτού του συστήματος χρησιμοποιήθηκε πηγή σχετιζόμενη με τη συνθήκη της Λωζάνης, ενός τόσο κομβικού γεγονότος για την ιστορία του ελληνικού κράτους, το οποίο όμως δεν είχε αξιοποιηθεί αναλόγως στις εξετάσεις τα προηγούμενα χρόνια. Οι σχετικές ερωτήσεις αποτελούσαν το θέμα Γ1. Το θέμα Δ1, το οποίο ολοκλήρωνε την εξέταση στο μάθημα της Ιστορίας, σχετιζόταν με το Κρητικό ζήτημα.

 Όπως ήδη επεσήμανα, τα θέματα δεν απαιτούσαν κριτική ικανότητα από το μαθητή. Απαιτούσαν όμως πολύ καλή γνώση του σχολικού κειμένου, που κατακτάται δύσκολα, καθώς προαπαιτούμενό της είναι το πολύωρο διάβασμα με στόχο την αποστήθισή του.

Ζωή Παππά, Φιλόλογος.

Δείτε τις θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για το μάθημα της Ιστορίας της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015 ΕΔΩ.

line
footer