line line

Σχολιασμός θεμάτων ΑΕΠΠ 2015

Σχολιασμός θεμάτων ΑΕΠΠ 2015

Σχολιασμός θεμάτων ΑΕΠΠ 2015

Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015 στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορούν να χαρακτηριστούν, σε γενικές γραμμές, ως τα πιο εύκολα των τελευταίων ετών. Τα θέματα Α και Β δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες και απαιτούσαν απλούστατη  γνώση θεωρίας, όπως και μεγάλο μέρος των θεμάτων  Γ και Δ. Παρόλα αυτά, κρίνεται αρνητικό το γεγονός ότι τα θέματα δεν ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, ενώ δεν υπήρχαν θέματα τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολα, με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζει ο απλά καλός μαθητής από τον άριστο. Επίσης, παρατηρήθηκε ότι όχι μόνο δεν κάλυπταν 100% όλο το φάσμα της εξεταστέας ύλης, αλλά επιπλέον ολόκληρα κεφάλαια έμειναν τελείως εκτός.

Πιο συγκεκριμένα, το θέμα Α ήταν από τα πιο εύκολα των τελευταίων ετών, αφού ούτε οι ερωτήσεις Σωστού- Λάθους, ούτε οι 2 ερωτήσεις σύντομης απάντησης  παρουσίασαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Πολύ αρνητικό είναι το γεγονός ότι ο μαθητής μπορούσε να απαντήσει άριστα έχοντας μελετήσει μόνο μικρό μέρος της ύλης (έως τη δομή επιλογής).  Αντίθετα, τα υποερώτημα Α4 (μετατροπή δομής ακολουθίας) μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα πρωτότυπο θέμα, ενώ το Α5.β.2 περιείχε μια ασάφεια που μπέρδεψε μεγάλη μερίδα μαθητών.

Όσον αφορά το Θέμα Β, δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία, καθώς το διάγραμμα ροής που ζητήθηκε ήταν σε πολύ απλή μορφή, ενώ η μετατροπή της ΓΙΑ σε ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είχε κάποιες μικρές παγίδες, παρόλο που ήταν αναμενόμενο σαν θέμα.

Ένα πολύ βατό και συνηθισμένο θέμα ήταν το Γ, το οποίο ενώ δε δυσκόλεψε σε γενικές γραμμές τους μαθητές, όμως πολλοί δε σκέφτηκαν να γράψουν τη μείωση του ελεύθερου χώρου κάθε αποθήκης κατά το μέγεθος του εισερχόμενου δέματος, γιατί δε το ζητούσε ευθέως η άσκηση, αλλά από την άλλη μεριά δε λυνόταν σωστά χωρίς αυτό. Επιπλέον, μετά από αρκετά χρόνια ζητήθηκε κλήση υποπρογράμματος στο Γ  θέμα, και συγκεκριμένα κλήση Διαδικασίας και όχι Συνάρτησης, αφού απαιτούσε εμφάνιση μηνυμάτων στην οθόνη.

Τέλος, το θέμα Δ ήταν αρκετά τυποποιημένο με απλή, μικρή και σωστά διατυπωμένη εκφώνηση, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί πολύ εύκολο από τους μαθητές που έχουν εξασκηθεί στις «γνωστές» τεχνικές. Τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 ήταν πολύ βατά, ενώ τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 ήθελαν μία μεγαλύτερη προσπάθεια, κυρίως λόγω της έκτασης του κώδικα που απαιτούνταν, χωρίς όμως να έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες.

Έρη Αβραμίδου

line
footer