line line

Σχολιασμός για τα θέματα των Λατινικών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015

Σχολιασμός για τα θέματα των Λατινικών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015

 

Εν όψει της ανακοίνωσης των βαθμολογιών οι καθηγητές του φροντιστηρίου ΤΟΥΛΑ ΣΑΡΡΗ αξιολογούν τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2015

Σύντομος σχολιασμός για τα θέματα των Λατινικών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015.

Σαφή, κατανοητά και αναμενόμενα ήταν τα θέματα στα Λατινικά της Θεωρητικής Κατεύθυνσης με κάποια κλιμάκωση στο βαθμό δυσκολίας. (Μάλιστα σχεδόν αυτούσια τα παραδείγματα των παρατηρήσεων στη γραμματική και το συντακτικό αποτέλεσαν αντικείμενο επεξεργασίας την παραμονή των εξετάσεων στο φροντιστήριό μας)

Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε η μετάφραση  αποσπασμάτων από τρία διαφορετικά κείμενα της διδακτέας ύλης (κείμενο 29, 44, 49), κάτι το οποίο παρατηρήθηκε για πρώτη φορά στα περσινά θέματα, καθώς τα προηγούμενα έτη συνήθως ζητούνταν η μετάφραση μόνο από δύο κείμενα της διδακτέας ύλης.

Οι παρατηρήσεις της γραμματικής κυμαίνονταν στα συνηθισμένα πλαίσια των προηγούμενων ετών.

Απουσίαζε από τις ασκήσεις του συντακτικού η κλασική παρατήρηση για το συντακτικό χαρακτηρισμό δευτερεύουσας πρότασης και όρων του κειμένου. Οι υπόλοιπες συντακτικές ασκήσεις ήταν αναμενόμενες, απαιτούσαν, όμως, ιδιαίτερη προσοχή στην αιτιολόγηση της κάθε απάντησης. Η εύστοχη αιτιολόγηση της κάθε απάντησης από την πλευρά των μαθητών θα αποτελέσει  το «κλειδί» για την κατάκτηση μιας άριστης βαθμολογίας στο μάθημα αυτό.

Τούλα Σαρρή,   Τάσος Σαρρής,

 Φιλόλογοι Α.Π.Θ.

 

 

 

 

Δείτε τις θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για το μάθημα των Λατινικών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές 2015 ΕΔΩ.

 

line
footer